Dag 2 van 85 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Verheij - WaarBenJij.nu Dag 2 van 85 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Verheij - WaarBenJij.nu

Dag 2 van 85

Door: Ellen Verheij

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is de tweede dag dat we in Curaçao zijn. Gisteren avond om 19.00 uur kwamen we aan en kwam onze ''taxi'' al naar ons toelopen om te vragen of wij Janneke, Lynn en Ellen waren. Hij zette onze loodzware koffers met moeite in het busje en daar gingen we. De wegen zijn hier niet al te best en iedereen toetert naar elkaar, maar dat heeft wel wat aparts.
Onderweg liet taxi Max ons verschillende dingen zien; waar we wel en waar we niet moesten komen, waar alles was en hoe we het best konden rijden zodra we een auto hadden. Helaas ben ik dit allemaal alweer vergeten omdat ik erg moe was!

Ongeveer een half uur tot een uur later kwamen we aan op de Telamonstraat 8. Helaas moesten we een aantal trappen op- en af met onze koffers maar we kwamen heel aan bij onze kamers. Het is een nieuw gedeelte van het studentenhuis met 8 kamers, 2 badkamers en een keuken. Het is een prima complex en gelukkig hebben we een waaier op onze kamer!
Ik lag er al vroeg in, was behoorlijk moe na de lange vlucht en ik was om 04.00 uur alweer klaar wakker, maar als je erover nadenkt is dat in Nederlandse tijd 09.00 uur dus als je het zo bekijkt valt het mee!

Vandaag moesten we een aantal dingen regelen; boodschappen doen, een auto huren en naar stage rijden zodat we de weg weten. Helaas ging dit niet zoals gepland. We waren al vroeg onderweg, op zoek naar een auto. We hadden een aantal adressen maar die namen niet op. Na een aantal bedrijven geprobeerd te hebben kregen we er een te pakken. Morgen krijgen we een auto!
Boodschappen was noodzakelijk, we hadden sinds dat we het vliegtuig uitstapten geen eten of drinken meer gehad. Lopend gingen we op zoek naar een supermarkt, zonder de weg te weten. Het was bloedheet maar het regende ook een beetje. Deze regen was wel warmer dan de douches, die allemaal koud zijn hier!
Nadat we de boodschappen hadden, vonden we het tijd om schoon te maken. Juist, onze eerste ''echte'' dag in een studentenhuis en we gaan schoonmaken... Het was te vies voor woorden dus nu leven we in een schoongemaakt huis.

Ondertussen is het hier einde van de middag en genieten we nog lekker van het zonnetje, de mensen en het feit dat we hier mogen en kunnen zitten.

Ayo dushi!

• 03 Januari 2014 - 21:52

Jantien:

Heerlijk dames geniet ervan!

• 03 Januari 2014 - 22:43

Hetty Van Alst:

Leuk om te lezen Ellen, geniet van jullie avontuur!!

• 04 Januari 2014 - 16:04

Carla:

Leuk om je te kunnen volgen Ellen!
    Geniet nog even van je weekend!
    Wij zijn de kerstspullen aan het opruimen
    en de bloembolletjes naar binnen aan het zetten.
    We willen al voorjaar maar waarschijnlijk
    Krijgen we eerst nog winter!
    Groetjes Carla en Harro

• 04 Januari 2014 - 18:32

Thea En Piet:

Ellen leuk om te lezen hoe jullie eerst ervaring in het vreemde land is.
    Ga er van genieten en we gaan je volgen we zijn benieuwd.
    Groeten Thea en Piet.